Technology is our friend: April 2011
Back To Normal

April 28, 2011

Best practice guide by Facebook

View it in Full Screen by using the icons below

Read More

April 19, 2011

Data Revolution

"Web 3.0" I don't know (and don't like), but Data surely is a key aspect for any business' future. Very interesting O'Reilly talk published here.
Read More

April 18, 2011

Magazine gestern, heute - und morgen?

In derselben Woche, in der Flipboard auf einer Evaluation von 200 Mio Dollar (!!) entspannte 50 Mio Dollar an Venture Capital einsammelt und damit unseren Blick auf die Zukunft richtet, zeigt ein Artikel in Meedia schön, woher diese Zukunft kommt: Dort hat man sich die Mühe gemacht und die Auflagen der Top 40 Magazine/Publikumszeitschriften aus dem Jahr 1990 und 2010 verglichen. Die große Überraschung bleibt aus: Natürlich sind die Auflagen zurückgegangen. Allerdings sind sie mehr als dramatisch zurückgegangen, denn wir reden hier immerhin von den absoluten Leadern, die 1990 noch dachten, ihnen könne nichts passieren.
Read More

April 15, 2011

Are we there yet? Eine Beobachtung von der Re:publica 11

Ich hätte ja gern einiges zu den Vorträgen und Workshops geschrieben, aber der Großteil der Veranstaltungen, denen ich beiwohnen durfte, war dafür zu uninspiriert, mit den herausragend üblen Beispielen des Lichtblick-Chefs, der einen Vortrag hielt, der vor irgendeiner IHK in 2004 angemessen gewesen wäre, und (besonders enttäuschend) von Maxwell Salzberg, der unter dem Titel “Diaspora: building a better way to share” doch ernsthaft einen Vortrag darüber hielt, wie man Dinge im Leben erreicht und Projekte erfolgreich macht. Ich weiß ja nicht, ob er nicht insgeheim 17 supererfolgreiche Projekte laufen hat, aber in meinem Buch stehen bei ihm "23 Jahre alt, hat mit 3 Kumpels (und mit bescheidenem eigenen Zutun) 200.000 Dollar über eine Crowdsourcing-Plattform bekommen, um eine offene Facebook-Alternative zu bauen, von der ich seither kaum noch etwas gesehen habe".
Read More

April 13, 2011

Why Google is right to make anti-fragmentation their first priority in Android

Many people think I am an Android fan boy, others told me I would be in blind love with Microsoft, and all that is because I dare to (and tend to) disagree when educated, internet-savvy people around me, be it online contacts or real life friends, start to sell Apple features or behaviour as something great when I really think they aren't. This is just one (really super-bad) example, and since the guy has 3000 FB-friends and is a public figure, I am sure it is ok to publish this post here:



[the post is from March 2011 and states that Apple is "majestic" because the iPhone hotspot would be such a great feature].

Read More

Do-it-yourself ad... becomes TV ad?

If this is not some marketing gag, it is pretty cool: A freelancer guy loves Windows Phone 7 and showcases his skills with a self-made video:




Read More

April 9, 2011

What I learnt from "The Social Network"

On IMDB, "The Social Network" has an 8.1 (from 10) rating and a metascore of 95 (from 100). That is pretty good. And I enjoyed the movie as a piece of entertainment. But just like so many others who in some shape or form work in and around social media and start-ups, I was keen to see what I could maybe learn about business from this movie, watching it on DVD. Here are my top 5 learnings:

Read More

April 1, 2011