Technology is our friend: November 2012
Back To Normal

November 28, 2012

By the way

Es ist schief, da Welt vs. USA. Aber das sagt auch was.

Read More

ITU - Dubai - 3. Dezember.

Entweder, ich übersehe ein paar Dinge, oder es gibt dieses Mal an der Haltung der Bundesregierung nichts auszusetzen. Das ITU Problem kann man so sehen:



Die offizielle Haltung des BMWI beruhigt mich allerdings ausnahmsweise.
Read More

November 26, 2012

Zeitungssterben: Ihr habt mich abgehängt

Ich verstehe euch nicht mehr. Spätestens seit Frank Schirrmachers wirrem Rant habe ich den Anschluss verloren – nicht nur an Schirrmacher, sondern auch an die ausgewiesenen Digitalos, die dieses in meinen Augen schwer verdauliche Gefasel als unbedingt lesenswerten Diskussionsbeitrag teilen. Ich verstehe nicht, warum ein leerer Kiosk mit dem Ende des Qualitätsjournalismus gleichzusetzen ist und auch nicht, warum geschicktes Zeitungsmarketing irgend ein Blatt retten könnte. Um meinen Eindruck zu verdeutlichen, will ich gleich zu Beginn zwei bescheuerte Analogien benutzen:

Read More

November 13, 2012

Finally - Corporate Websites can be cool

Decades ago, a new Coca Cola TV or cinema ad was an event. They lost that magic in the digital age, but at least they are paving the way for interesting, exciting and well designed corporate websites. Everything will be easier now, others can and will follow. The company's new corporate site is social, engaging, well-designed, and first and foremost content- and conversation-driven. As a consultant, I never ran into problems to explain why a corporate site should make use of all the successful techniques a common (well done) customer site exploits - but I never really had a "heavyweight example" to refer to since by some miracle, all huge companies seem to have decided to unleash all the boringness they could find into their corporate sites. These days are over. Behold - the beautiful Coca-Cola-Company site.
Read More